El codigo ingresado esta bien pero no me deja avanzar

Las instrucciones son:

1. Hacé que todas las etiquetas

tengan propiedad font-family
    con valor Garamond. (¡NO uses el selector universal para hacerlo!
    Existe una mejor manera; consultá los Consejos útiles para obtener
    ayuda.)
    2.Hacé que el párrafo de introducción y el de resumen tengan la propiedad font-weight con valor bold (esta propiedad es nueva para vos, pero funciona igual que las otras que has aprendido).
    3.Hacé que los párrafos en la lista no ordenada tengan la propiedad decoración de texto con valor underline.

Mi codigo es:

p{
font-family: Garamond;
}

body > p{
font-weight: bold;
}

li p{
text-decoration: underline;
}

Problema en "Podes hacerlo?"

There are actually 4 instructions, not 3. We need to set a color on the synopsis paragraph:

trans.

En realidad, hay 4 instrucciones, no 3. Necesitamos establecer un color en el párrafo sinopsis:

p {
}
body > p {
}
div > p {
    color: #7AC5CD;
}
ul p {
    color: #000000;
}

Definitely has not been able, I think it is wrong lesson on the following link you can see what appears to me ... :frowning:

http://screencast.com/t/gCpnUvIcyE

does not recognize the code:

body > p {
}

English is my only language so I cannot make out what that error message is saying. At least as text, I can paste it into Google translate.

Definitivamente no he sido capaz, creo que el problema es de la lección, en el siguiente LINK puedes ver lo que me aparece.

http://screencast.com/t/gCpnUvIcyE

Es como si la plataforma no reconociera que esta el código:

body > p {

font-weight:

bold;

}

Please paste in the error message so I can run it through translate. Thanks.

Oops! Proba again. Did you remember to set bold paragraphs of introduction and summary?

From the picture we can see that the two paragraphs are bold, so I cannot imagine what the problem might be. Could it be something as simple as screen zoom? It must be 100% for these exercises.

Going to try running the Spanish page and see what I get...

Tried the above four CSS rules in Exercise 8, ¿Podés hacerlo? and passed. You may just need to refresh the page and paste the CSS back in.

Tengo el mismo problema, no me toma el código. Incluso intente poniendo inline style...
No puedo continuar, una decepción.

"I have the same problem, the code doesn't work, even using inline styling.
I can't continue, disappointing".

@andresaacero pudiste hacerlo funcionar?

@hernandus nada, no me han podido dar respuesta, aun sabiendo que el error es de la plataforma, sin embargo continue con todos las demas lecciones pero me falta ese solo punto.... que mal que no tengamos una buena respuesta al respecto y que no investigues el codigo de ellos el cual es el que esta fallando.

Sólo desearía que había más que podía hacer para ayudar. Después de haber probado y aprobado, no sé qué sugerir.

"Just wish there was more I could do to help. Having tried and passed, I don't know what to suggest."

/*Add your CSS below!*/
p {
}
body > p {
}
div > p {
    color: #7AC5CD;
}
ul p {
    color: #000000;
}

@hernandus @andresaacero El código de arriba es el correcto, y es el mismo que @mtf os otorga (acabo de comprobarlo). Y como bien dice @mtf, la lección original te da 4 instrucciones (la que no tenéis vosotros es la del selector div > p:nth-of-type(1), y por eso seguramente os falla, porque al traducir se habrán olvidado de esa instrucción, pero la plataforma la sigue requiriendo).

Yo recomendaría, si no tenéis problemas con el idioma, que hagáis las lecciones en inglés, porque los fallos de traducción pueden ser muy problemáticos.

Check it again. This does not fail, and at this point in the learning track, pseudo classes have not been covered yet.

This selects the P-nodes that are direct children of the BODY-node.

body > p

This selects P-nodes that are direct children of any DIV-node

div > p

Woops, I sweared that the div had more than one p children :sweat_smile:

Editing.

On the subject of pseudo classes, which should come up soon in the track, this is very specific,

div > p:nth-of-type(1)

and selects only the first of a node type P that descends directly from any DIV-node. It will not select more than one per DIV, no matter how many P-nodes it finds. You see now why it is not a good selector for our purpose in the exercise. Just wanted to press the above point.

@mtf I found that the problem is with FireFox. I just did the exercise in Chrome and and succeeded. The same bug happened in another exercise. Must be a way to warn the codeacademy developers team about this bug.

@hernandus, The Codecademy Community Lounge has a sub-forum relating to course platform issues. Post a link and a brief description, and what you did to mitigate it. The engineering team are watching that thread, as I understand.

thanks @mtf . I´ll post the issue there.